Bliv praktikant hos Grænseforeningens Kulturmødeambassadører (KMA) i foråret 2022

NYHED: Har du en skarp pen og brænder du for at gøre en forskel? Så bliv praktikant med fokus på fundraising og kommunikation hos Grænseforeningens Kulturmødeambassadører (KMA).

Billede praktik

Kulturmødeambassadørerne er et landsdækkende dialogkorps bestående af unge med flere sprog og kulturer i bagagen. Nogle er fra det danske mindretal i det nordlige Tyskland og det tyske mindretal i Sønderjylland, nogle er fra rigsfællesskabet, og andre har minoritetsetniske baggrunde såsom irakisk, ghanesisk, vietnamesisk og afghansk. Vi tilbyder dialogmøder og laver oplysningskampagner, og i foråret udgav vi i samarbejde med forlaget Frydenlund bogen ”Danskerne findes i mange modeller”. Og med afsæt i den bog, skal vi i gang med et spændende teaterprojekt.

Kulturmødeambassadørprojektet hører under den folkeoplysende forening Grænseforeningen, der først og fremmest arbejder for at fremme forståelsen for det dansk-tyske grænseland og det danske mindretal syd for grænsen. Grænseforeningens sekretariat ligger i hjertet af København og består af 12 engagerede medarbejdere. Du ville komme til at arbejde tæt med projektlederen for Kulturmødeambassadørerne og Kulturmødeambassadørernes kommunikationsudvalg.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

• Ansvarlig for at udarbejde plan for fundraising og lave fundraising til teaterprojektet ”Danskerne findes i mange modeller”
  • Bistå kommunikationsarbejde omkring teaterprojekt og Kulturmødeambassadørerne generelt
  • Indgå i samarbejde med Kulturmødeambassadørernes kommunikationsudvalg, herunder hjælpe med at udvikle og gennemføre oplysningskampagner
  • Forskellige ad-hoc opgaver af administrativ karakter

Dine primære kvalifikationer:

• Du er i gang med en videregående uddannelse
  • Du er god til formidling – især på skrift
  • Du er nysgerrig, åben og engageret
  • Det er en fordel, hvis du har erfaring med fundraising, herunder budgetlægning
  • Det er også en fordel, hvis du er fortrolig med Photoshop (Adobe-programmer generelt)

Vi tilbyder:

• Selvstændige opgaver og ansvar, hvor du kan prøve din teori af i praksis
  • Udvikling og sparring
  • Fleksibilitet, så praktikken passer med dine øvrige forpligtelser med studie og studiearbejde

Da det selvfølgelig er vigtigt, at arbejdsopgaverne godkendes af studiet, vil praktikanten være med i den endelige formulering af opgaverne.

Praktikken er ulønnet og kan både være deltid eller fuldtid. Med start efter aftale omkring 1. feb. 2022.

Arbejdssted: Grænseforeningens sekretariat, Peder Skrams Gade 5, 2., 1054 København K.

Der er mulighed for primært at arbejde hjemmefra, hvis det ønskes, så vi opfordrer dig også til at søge, hvis du bor andetsteds i landet. I så fald ville du skulle komme til København et par gange om måneden, hvor vi dækker udgifterne.

Ansøgningsfrist: 10. november.

Motiveret ansøgning og CV sendes til projektleder Maya Bram Sommer, mbs@graenseforeningen.dk

Det bedes fremgå af ansøgningen, hvor mange timer om ugen du har mulighed for at arbejde, og hvilken periode du har til rådighed.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte projektleder på samme mail.

Der holdes samtaler den 15. og 16. november.